Autor Tema: Cesta D-403  (Posjeta: 3753 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Admin

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Postova: 154
  • Rijecani.com - o najdražem gradu na jednom mjestu!
    • Rijecani.com
Cesta D-403
« u: 04.01.2013. 16:26 »
Cesta D403
Buduća državna cesta: Škurinje - centar grada - zapadni terminal riječke luke.

Državna cesta D403 je prometnica koja povezuje novi lučki bazen izravno s mrežom autocesta nacionalnog i međunarodnog značaja, kako je već navedeno spaja se na obilaznicu grada
– gradsku autocestu - na čvorištu Škurinje. Karakteristika ove prometnice je da je ona najvećim dijelom u tunelu (slika 6), što je obzirom na veliku izgrađenost ovog prostora vrlo povoljna situacija, a
na ovaj je način u najvećoj mjeri smanjen utjecaj prometa teških teretnih vozila na okoliš. Cesta D403 povezana je s Osječkom ulicom i Zvonimirovom ulicom, čime se omogućuje povezivanje zona
Škurinjske Drage, poteza Škurinje - Rastočine – Drenova, te Banderova i Belvedera s onima uz Zvonimirovu i Liburnijsku ulicu (Kantrida, Krnjevo, Podmurvice). Time se ostvaruje svojevrsno
zaobilaženje centra grada, jer će sva kretanja vozila kroz tunel ostvariti najkraću vezu između navedenih zona.


Slika 6. Trasa brze spojne ceste D403 – od čvorišta Škurinje do novog planiranog lučkog terminala na Zagrebačkoj obali. Od ceste D403 odvaja se nova prometnica kroz zonu Škurinja.

Poseban značaj ceste d403 za Grad je i u tome što jedan odvojak nastavlja kroz zonu Škurinja prema zoni gradskog središta gdje se planira spoj s budućom tunelskom obilaznicom centra grada.
Nova cesta kroz Škurinje predstavlja omogućava postojeće Osječke ulice, koja je jedna od najopterećenijih gradskih ulica. Grad poduzima čitav niz aktivnosti koje trebaju dovesti do poboljšanja
odvijanja prometa na Osječkoj ulici i cijeloj zoni Škurinja, međutim tek izgradnjom navedene ove ceste će se postići kvalitetno rješenje, koje će omogućiti neometan protok vozila između obilaznice i centra
grada. Položaj trase ceste prikazan je također na slici 6. Prometnica kroz Škurinje je planirana kao četverotračna prometnica koja se vezuje na preostali dio gradske ulične mreže u zoni raskrižja
Osječka – Kresnikova – Tizianova ul. – Ul. 1. maja. Vrlo je bitno ovu prometnicu primjereno oblikovati, svakako oplemeniti drvoredom, obzirom da prolazi dolinom Škurinja koja je već saturirana brojnim sadržajima.

Preuzeto iz PDF dokumenta: Plan aktivnosti - prometni projekti i zahvati...

Offline Admin

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Postova: 154
  • Rijecani.com - o najdražem gradu na jednom mjestu!
    • Rijecani.com
Odg: Cesta D-403
« Odgovori #1 u: 04.01.2013. 16:35 »
I još o cesti na portalu Novog lista:

Cesta D-403 do 2017. - Zbog 2,5 kilometra zapadnog izlaza iz Rijeke bit će srušeno 57 objekata

Za izgradnju nove riječke prometnice, čiji projekt predviđa izgradnju tunela Podmurvice ispod gusto naseljenih dijelova grada, potrebno je osigurati 500 milijuna kuna

RIJEKA Cesta D-403 bit će duga oko 2,5 kilometara, koštat će oko 500 milijuna kuna i po mnogo čemu će nalikovati cesti D-404, koja se u Rijeci gradila rekordnih sedam godina. Riječ je o prometnici o čijoj se pripremi i gradnji zadnjih dana vode intenzivni razgovori i donose odluke, pa je tako u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture i Hrvatskim cestama zacrtano da bi cesta D-403 trebala biti završena 2017. godine. Ova cesta može se nazvati i »zapadnim izlazom« iz Rijeke, iako je ona prvenstveno vezana uz ugovor o projektiranju i izgradnji novog kontejnerskog terminala riječke luke na Zagrebačkoj obali, koji je potpisan prije nekoliko mjeseci s konzorcijem talijanskih tvrtki te je u njemu utvrđeno kako bi u roku od pet godina Zagrebačka obala trebala biti izgrađena. Dakle, cilj je praktično istovremeno, 2017. godine, izgraditi terminal i cestu.



    Sam projekt ceste D-403 iznimno je zanimljiv za riječku javnost, između ostalog i zato što će, kao i cesta D-404, spojiti jedan kontejnerski terminal i trgovački centar s riječkom obilaznicom, pored čega će glavni objekt na trasi, slično kao i kod tunela Pećine, biti tunel Podmurvice dužine 1.250 metara, koji će imati tri prometna traka. Dva će zbog savladavanja uspona u tunelu Podmurvice voditi od luke prema čvoru Škurinje na obilaznici, a jedan u obrnutom smjeru.

   Otkup zemljišta

    Cesta D-403 bit će kontroverzna i zbog činjenice da tek predstoji veliki posao na otkupu zemljišta i rušenju objekata, a predviđeno je rušenje čak 57 objekata među kojima ima i stambenih zgrada zbog čega su se već bunili stanovnici na predjelu Škurinja.

    Projekt ceste D-403, kojeg je izradio Rijekaprojekt, podijelio je trasu ceste D-403 na ukupno 10 faza po kojima su se rješavale lokacijske dozvole. Za prvih stotinjak metara spoja na čvoru Škurinje već postoji građevinska dozvola, a za sve ostalo tek treba pripremiti izvedbene projekte i ishoditi građevinsku dozvolu. Trasa ceste D-403 kreće od čvora Škurinje te se oko 400 metara spušta paralelno s Osječkom ulicom sve do portala budućeg tunela Podmurvice do kojeg bi trebao voditi i novi spoj s raskrižjem na Osječkoj ulici. Put od portala do Osječke ulice dug je stotinjak metara, a cesta do spoja s Osječkom prolazi i nadvožnjakom Škurinje (35 metara).
   
   Nadvožnjak Piopi

U suprotnom smjeru na putu prema moru kroz tunel Podmurvice cesta prolazi u blagom »S« zavoju, a osim glavne osi tunela gradit će se i dva manja bočna sigurnosna tunela, koji će imati i funkciju sigurnosnih izlaza u slučaju nezgode. Na drugoj strani tunel Podmurvice izlazi ispod Zvonimirove ulice na lokaciji između Zapadnog trgovačkog centra (ZTC) i zgrade Novog lista. Praktično odmah poslije prolaska portala tunela nalazi se križanje na kojemu se cesta odvaja prema Zvonimirovoj ulici te uz trasu postojeće željezničke pruge spušta oko 300 metara niže do postojećeg križanja Zvonimirove ulice i Ulice Rikarda Benčića. Riječ je o križanju kraj zgrade Novog lista, gdje se planiraju širiti dodatne prometne trake u Zvonimirovoj ulici. Upravo bi na tom mjestu gradski promet dobio novi spoj i izlaz do riječke obilaznice odnosno do čvora Škurinje ili Osječke ulice, te kvalitetnu cestovnu vezu između ZTC-a i obilaznice.

Glavna trasa ceste D-403 nastavlja put prema moru preko nadvožnjaka Piopi, koji prelazi preko željezničke pruge, te zatim ide preko područja sadašnje rafinerije Mlaka, gdje preko vijadukta Piopi dužine 380 metara prelazi preko Ulice Milutina Barača, te se zatim u zavoju spušta do razine mora i lokacije gdje je predviđen spoj s budućim terminalom na Zagrebačkoj obali. Na tom mjestu postoje još uvijek neriješeni problemi, jer trenutno projektirani prometni spoj može biti izveden samo ukoliko bi se izgradilo svih maksimalno predviđenih 1.200 metara obale na Zagrebačkoj obali.   
Otvorena pitanja

Kako to nije slučaj, već je ugovorena gradnja 400 metara plus 280 metara, koje bi tek trebale biti ugovorene kroz javno-privatno partnerstvo, jasno je da će biti neophodno drukčije rješenje ili povezivanje ceste D-403 s Ulicom Milutina Barača preko koje bi se zatim stizalo do Zagrebačke obale. To nije i jedino otvoreno pitanje vezano uz realizaciju ceste D-403 za koju je možda i najpozitivnije što još uvijek ima i više nego dovoljno vremena za izgradnju.

Procjene stručnjaka govore da bi sama gradnja, pod uvjetom dobro provedene pripreme projekta, mogla trajati oko dvije godine, pa je logično da će ova i iduća godina gotovo sigurno proteći u pripremi projekta, otkupu zemljišta i osiguranju financiranja. Tom logikom bi početak 2015. godine predstavljao krajnji datum početka gradnje, koji bi još uvijek ostavljao dovoljno vremena za dovršetak ceste paralelno sa Zagrebačkom obalom ukoliko izgradnja terminala ovog puta bude uspješna. Riječ je svakako o posljednjem pokušaju izgradnje Zagrebačke obale, jer bi vjerojatno bila aktivirana varijanta izgradnje na Krku ukoliko nakon Japanaca ni Talijani ne uspiju realizirati ovaj projekt.

Preuzeto sa: novilist.hr

Offline Admin

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Postova: 154
  • Rijecani.com - o najdražem gradu na jednom mjestu!
    • Rijecani.com
Odg: Cesta D-403
« Odgovori #2 u: 10.10.2016. 20:53 »
« Zadnja izmjena: 10.10.2016. 21:42 od Admin »