Projekt Zapadna ŽabicaU drugoj polovini godine izbor privatnog partnera za gradnju riječkog autobusnog kolodvoraDokumentacijom će se utvrditi konačan oblik nabave, odnosno realizirati pravo javnog naručitelja da se opredijeli između otvorenog i ograničenog postupka javne nabaveU drugoj polovini ove godine trebao bi biti poznat privatni partner koji će graditi kompleks Zapadna Žabica u sklopu kojega će se izgraditi novi autobusni kolodvor, a vrlo brzo nakon toga, najavio je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, trebala bi početi gradnja kompleksa koji se čeka desetljećima.
Gradska vlast prije godinu dana odabrala je da će se kompleks graditi modelom javno-privatnog partnerstva, a Agencija za javno-privatno partnerstvo Republike Hrvatske 28. lipnja 2011. godine donijela je rješenje o odobravanju projekta.
Pročelnik Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem Srđan Škunca pojasnio je da je riječ o složenoj proceduri koja je propisana Zakonom o javno-privatnom partnerstvu i da je u tijeku druga faza realizacije projekta koja se okončava izborom privatnog partnera. Jedan od koraka koji treba napraviti je imenovanje projektnog tima.
Kolegij gradonačelnika odlučio je da će koordinator biti Srđan Škunca, a članovi su gradonačelnikovi savjetnici Nataša Zrilić i Ante Mađerić, direktorica Rijeka prometa Spomenka Mičetić, ravnateljica Direkcije za urbanizam i ekologiju Eda Rumora, viša savjetnica za pravne poslove i razvoj poduzetništva Vlasta Linić, viša savjetnica za pravne poslove u Odjelu za komunalni sustav Maja Malnar, savjetnica za pravne poslove u Odjelu za kulturu Zrinka Dabelić, viša stručna suradnica za imovinsko pravne poslove Tanja Broznić-Jurada i Saša Marenjak čija je tvrtka dobila posao savjetovanja u provedbi ovog projekta.
– Prije pokretanja postupka odabira privatnog partnera, Grad Rijeka je obvezan dostaviti na ocjenu i odobrenje Agenciji presliku dokumentacije za nadmetanje sa svim prilozima.
U tom smislu, dokumentacijom će se utvrditi i konačan oblik nabave, odnosno realizirati pravo javnog naručitelja da se opredijeli između otvorenog i ograničenog postupka javne nabave. Dokumentacija za nadmetanje mora sadržavati i standarde prostora, usluga i održavanja budući da privatni partner preuzima poslove održavanja tijekom 25 godina korištenja.
Temeljem navedenih standarda, ali i utvrđene metodologije praćenja opsega i razine održavanja, uključujući i izvanredne situacije, utvrdit će se i »penali« koje će privatni partner trpjeti ukoliko se utvrde propusti u pružanju ugovorenih usluga – pojasnio je Škunca.
Dokumentacija za nadmetanje, nastavio je pročelnik, mora sadržavati prijedlog ugovora, upute za izradu financijskog modela, diskontnu stopu i prijedlog tablice podjele rizika.
Složena proceduraNa konačni nacrt ugovora Grad Rijeka dužan je zatražiti suglasnost Ministarstva financija o sukladnosti konačnog nacrta ugovora s proračunskim projekcijama i planovima te fiskalnim rizicima i ograničenjima, kao i financijskoj i fiskalnoj održivosti projekta. U roku od 30 dana od dana zaprimanja konačnog nacrta ugovora i ostale dokumentacije, Agencija donosi rješenje kojim se ocjenjuje sukladnost konačnog nacrta ugovora dokumentacijom za nadmetanje i uredbe o ugovoru, nakon čega se može pristupiti i stvarnom sklapanju ugovora.
– Sve navedeno govori o tome koliko je u Hrvatskoj procedura uspostavljanja javno-privatnog partnerstva stroga, složena, ali i zahtjevna u smislu primjene visokih profesionalnih kriterija u pripremi cjelokupne dokumentacije bez obzira na to o kojem je njezinom području riječ – zaključio je Škunca.
http://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/U-drugoj-polovini-godine-izbor-privatnog-partnera-za-gradnju-rijeckog-autobusnog-kolodvora